h

Maaslijn

31 januari 2023

SP in de bres voor de Maaslijn

Vrijdag 3 en zaterdag 4 februari organiseert de SP Limburg, samen met  afdelingen in Brabant en Gelderland een actie rondom de Maaslijn. Deze spoorverbinding tussen Roermond en Nijmegen staat al jaren op de planning om aangepakt te worden middels elektrificeren bovenleiding en spoorverdubbeling.

Lees verder
17 september 2016

Maaslijn binnenkort sneller en schoner

Binnenkort zal de Provincie Limburg een besluit gaan nemen om geld beschikbaar te stellen om de Maaslijn deels van dubbelspoor te voorzien en volledig elektrisch te maken. Dat werd hoog tijd want het nieuwe schooljaar is begonnen en de treinen zitten weer bomvol.  

Lees verder
27 oktober 2014

Publieksactie Maaslijn

Samen met veel betrokkenen, waaronder de SP, wordt er vandaag 27 oktober een publieksactie gehouden op het treinstation te Venray.

Lees verder
28 juni 2013

Maaslijn: reizigers bedankt

De SP hield woensdag 26 juni voorlopig voor het laatst een actie rondom de Maaslijn. Deze keer niet om actie te voeren om het spoor te verdubbelen maar om de reiziger te bedanken voor hun inzet aan de reizigersenquête in mei 2012.
Verdubbeling spoor binnen handbereik

Lees verder
12 oktober 2012

Reizigers willen dubbelspoor op de Maaslijn

De SP hield afgelopen woensdagochtend een handtekeningsactie op het treinstation in Oostrum. Een ding werd weer eens duidelijk. Reizigers willen zo snel mogelijk dubbelspoor op de Maaslijn!

Lees verder
7 oktober 2012

Handtekeningenactie SP voor verdubbeling Maaslijn.

Eind mei 2012 heeft de SP fractie in Provinciale Staten, in samenwerking met alle SP afdelingen gelegen aan de zogenaamde Maaslijn van Roermond tot en met Nijmegen een enquête gehouden naar aanleiding van klachten over de toegenomen drukte op deze spoorverbinding. Tijd om opnieuw de steun van de reiziger te vragen.

Lees verder
3 september 2012

SP publiceert Maaslijnonderzoek: Dood spoor of dubbel spoor

Sinds december 2006 verzorgt Veolia de treindienst op de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond. Aanvankelijk ging dit met horten en stoten. De treinen waren oud, klein, vies, te warm of juist te koud en bijzonder storingsgevoelig. Hierdoor was de dienstregeling op sommige momenten een puinhoop. De komst van de nieuwe treinen was een enorme verbetering. Dit merkten veel mensen, hierdoor nam zowel het aantal reizigers als de waardering voor de spoorlijn flink toe. Tijd voor een dubbel spoor?
De Maaslijn; dood spoor of dubbel spoor?

Lees verder
12 mei 2012

SP start onderzoek naar volle treinen Maaslijn

Zeven SP afdelingen starten samen met de Statenfracties van de SP in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg een onderzoek naar volle treinen op de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond. Aanleiding hiervoor zijn berichten over volle treinen en mensen die op stations achterblijven omdat ze niet meer in de trein passen. Op 21 en 24 mei zullen op alle stations aan de Maaslijn SP'ers aanwezig zijn om reizigers te vragen naar hun ervaringen met de treinen op deze spoorlijn

Lees verder

U bent hier