The B

30 oktober 2017

The B (deel 2)

Het gemeentebestuur is er eindelijk achter gekomen dat je een gebouw van 1 miljoen euro niet alleen door vrijwilligers kunt laten runnen. Men wil daarom voor de komende drie jaar jaar geld beschikbaar stellen voor verdere professionalisering. Dit doen zij op basis van toekomstplan ‘The Next Step’. Dit grondig uitgewerkte plan is opgesteld door The B in samenwerking met Cultura Venray. Dit plan bevat in grote lijnen de visie die de SP al vele jaren bij de gemeenteraad heeft neergelegd. Wanneer wij andere partijen de laatste jaren vroegen naar wat hun visie is voor The B bleef het oorverdovend stil, behalve bij D66 en PvdA die onze visie delen.

17 oktober 2017

The B

Al voor de huidige raadsperiode hamerde de SP erop dat we er voor wat betreft de bouw van een jongerencentrum er met een gebouw alleen niet zijn. Toch werd The B gebouwd zonder enige visie op hoe je een dergelijk gebouw zou moeten exploiteren. Met enkel een beetje ondersteuning moesten de vrijwilligers het verder maar uitzoeken. Keer op keer heeft de SP, en vanaf deze raadsperiode samen met D66, aandacht gevraagd voor deze situatie. Vrijwilligers hielden ondertussen, zonder verdere ondersteuning en visie vanuit de gemeente, het jongerencentrum met kunst en vliegwerk overeind. Dit verdient hoe dan ook onze waardering.